Jako wokalistka zaczynała od piosenki poetyckiej i folku. Szybko okazało się, że jej dusza ciągnie w stronę „czarnych” brzmień. Doskonale czuje się w klimatach, gdzie przenikają się soul i funk, a także w jazzie i bluesie. Długo współpracowała z chórem The Gospel Time i acoustic cover bandem Triple Sec. W ostatnich miesiącach, wraz z Piotrem Szeligowskim, skupiają się na ich autorskim projekcie, który wkrótce będzie miał swoją premierę.
Przez wiele lat szukała nauczyciela, który w pracy z głosem, używałby zrozumiałego języka i nie wymagał od niej kompromisów repertuarowych. Cel uznała za osiągnięty, gdy trafiła na Bartka Cabonia i innych nauczycieli, kształcących nowoczesnymi metodami (SLS, IVA). Brała udział w szkoleniach nauczycielskich z mistrzami takimi jak Spencer Welsch i Kathy Kennedy, to od nich przede wszystkim nauczyła się, jak sprawić, żeby głos ucznia zachowywał się w odpowiedni sposób, zamiast tłumaczyć, jak powinien brzmieć. Cały czas regularnie się kształci i rozwija.
Uwielbia mocne, pełne emocji głosy. Do jej ulubionych wokalistów należą Aretha Franklin, Ella Fitzgerald, Grażyna Auguścik, Billy Withers ale też Lady Gaga i Lane Staley.
W pracy z uczniami uwielbia to, że może towarzyszyć ludziom w ich mniejszych i większych sukcesach, a także ciągle poznawać nowe, ciekawe, kreatywne osoby. Uważa, że jeśli ktoś lubi śpiewać, to powinien śpiewać, a zadaniem nauczyciela jest sprawić, żeby robił to coraz lepiej, a nie oceniać czyjś głos w dziesięciopunktowej skali.

Alicja Szeligowska
śpiew

Piotr Szeligowski
gitara, gitara elektryczna
Założyciel szkoły FERMENT i nauczyciel z ponad dziesięcioletnim stażem. Pracę Piotra charakteryzuje indywidualne podejście do ucznia i umiejętność dostrzeżenia, a potem rozwijania jego naturalnych predyspozycji, takich jak np. gra solowa lub praca z rytmem. Docenia on możliwość uczenia się od ucznia, wzajemnego inspirowania i odkrywania siebie nawzajem. Ma doskonałą „rękę” do łączenia ludzi w zespoły, które często potem prowadzi na początkowym etapie.
Jego specjalnością jest gitara elektryczna. Przez lata zdarzało mu się grać różne gatunki muzyki, od jazzu po metal. Uczył się u różnych nauczycieli, na ogólnopolskich warsztatach i w ramach szkół, do których uczęszczał. Jest absolwentem Edukacji Artystycznej na Uniwersytecie Łódzkim, uczył się w szkole muzycznej II stopnia w klasie gitary. Aktualnie rozwija się i kształci głównie w zakresie gitary jazzowej.
Poza zespołami takimi jak Rambo Jet czy Triple Sec jest znany jako gospodarz i moderator jamów – kiedyś cyklicznych imprez FERMENT W DOMU organizowanych na przełomie lat 2013/2014 przez Ferment Szkołę Muzyki Rozrywkowej i klub DOM, a ostatnio akustycznych jam session w Poczekalni. Aktualnie skupia się, wraz z Alicją Szeligowską, na ich autorskim projekcie, zanurzonym w funkowo-bluesowo-soulowym sosie.
Klaudia jest absolwentką Akademii Muzycznej w Łodzi, od 2006 pracuje w szkołach muzycznych jako nauczycielka fortepianu, kształcenia słuchu i rytmiki. Jak mało kto zna wymagania, jakie stawia instytucjonalne kształcenie na każdym etapie, jest więc doskonałym korepetytorem, ale tu jej zalety jako nauczyciela dopiero się zaczynają.
Największą pasją Klaudii jest śpiew. W czasie studiów została wokalistką w Big Bandzie Jacka Delonga, następnie współpracowała z łódzkimi zespołami Blue Caffe, Varius Manx oraz Ich Troje.
Aktualnie zajmuje się także dubbingiem. Jako nauczycielka wokalu stara się cały czas rozwijać. Szkoliła się u Krzysztofa Wojciechowskiego (trenera trzech ostatnich edycji VoP), Katarzyny Łaski oraz Elżbiety Zapendowskiej.
W swojej pracy nawiązuje bardzo dobry kontakt z dziećmi jak i młodzieżą. Lubi też pracować z dorosłymi, którzy chcą pomuzykować a do tej pory nie mieli ku temu okazji i z dużym zaangażowaniem wprowadza ich w „muzyczny świat”. Najbliższą jej sercu jest muzyka pop/soul oraz standardy jazzowe.

Klaudia Maciejewska
Wokal, Pianino, KS

Małgorzata Czapla
pianino, zajęcia umuzykalniające
Małgorzata Czapla jest związana ze sceną muzyczną od najmłodszych lat. Swoje pierwsze doświadczenia zdobywała na deskach bełchatowskich estrad występując jako pianistka i wokalistka. Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną I i II stopnia w klasie fortepianu. Jako nastolatka odkryła swoje zamiłowanie do śpiewu i aktorstwa. Wzięła udział w wielu projektach Studia Piosenki Aktorskiej, w którym rozwijała swój talent, takich jak „Naucz mnie tańczyć” czy „Bez okazji”. Równolegle występowała na rozmaitych koncertach i festiwalach oraz jako chórzystka Filharmonii Łódzkiej. Aktualnie studiuje na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi edukację artystyczną w zakresie sztuki muzycznej. Chwilowo nie jest związana z konkretnym projektem muzycznym, okazjonalnie występuje jako solistka w ramach LCC, którego jest członkiem.
Jest zaangażowanym i wszechstronnym nauczycielem. Lubi widzieć u swoich uczniów satysfakcję, jaką dają nowo zdobyte umiejętności. Ponieważ sama miała okazję zarazić się pasją do muzyki od pedagogów, z którymi się zetknęła, chce teraz sama przekazywać ten entuzjazm i zaangażowanie kolejnym osobom. Nie ma jednego ulubionego gatunku muzycznego. Odnajduje się zarówno w muzyce klasycznej, jak i rozrywkowej, ze wszystkimi ich odcieniami. Docenia piękno i harmonie w twórczości różnych artystów, jest otwarta na różne współbrzmienia i eksperymenty.
Mimo młodego wieku Dominik Róg ma na koncie współpracę z wieloma uznanymi artystami (Oskar Cyms, Ania Byrcyn, Zalia) i występy na wielkich scenach festiwalowych, takich jak Męskie Granie czy Next fest. Aktualnie zaangażowany m.in. w projekty: Young Generation Orchestra, nita, Del-M, Emanueal Ratajczyk Trio, MPK Trio, z którymi nagrywa i koncertuje.
Gitara basowa pojawiła się w jego życiu dość późno, bo dopiero pod koniec edukacji w Państwowej Szkole Muzycznej w Radomiu, gdzie przez 12 lat kontynuował naukę gry na flecie poprzecznym. Na szczęście nauczycielka prowadząca dostrzegła jego zainteresowanie muzyką rozrywkową i zasugerowała, żeby spróbował swoich sił jako basista. Okazało się to strzałem w dziesiątkę, Dominik po roku wiedział, że znalazł instrument, z którym chce się związać na resztę życia, a po kolejnym roku przygotowań dostał się na łódzką Akademię Muzyczną, gdzie niedawno obronił licencjat na wydziale Jazzu i Muzyki Estradowej.
Swoich uczniów stara się inspirować do własnej twórczości i gry zespołowej. Jego fascynacje muzyczne to przede wszystkim Hip-hop i jazz, wśród jego ulubionych wykonawców wymienia artystów takich jak Robert Glasper, Thundercat, Yebba, Kendrick Lamar, Bill Frisell, a ze starszego pokolenia James Brown, Michael Jackson, Earth,Wind and Fire, Stevie Wonder oraz Chick Corea.

Dominik Róg
gitara basowa, flet poprzeczny

Maciej Milczarek
Pianino
Zapytany o gust muzyczny Maciej Milczarek odpowiada, że oscyluje on gdzieś pomiędzy New Romantic, muzyką epoki baroku a Danielem Avery.
To co charakteryzuje go jako muzyka i pedagoga to przede wszystkim otwarta głowa. Z jednej strony od 2014 roku pracuje w państwowych szkołach muzycznych jako nauczyciel fortepianu i akompaniator, z drugiej jest współtwórcą duetu Fisherboyz wykonującego muzykę elektroniczną. W 2015 został finalistą konkursu muzyki współczesnej Prix Annelie de Man w Amsterdamie, jednocześnie ma szeroką wiedzę na temat historycznych instrumentów klawiszowych, którą zdobywał w czasie kursów i stypendiów m.in. we Włoszech i Wielkiej Brytanii.
Jego główną motywacją jako nauczyciela jest pokazanie ludziom radości, jakoś daje wspólne muzykowanie. Nauczanie widzi jako możliwość zainspirowania innych, ale też zostania zainspirowanym. Czerpie z mnogości doświadczeń, jakie dają mu spotkania z różnymi uczniami. Jest zaangażowanym i uważnym pedagogiem.
Krzysztof jest bardzo aktywnym muzykiem. Regularnie występuje jako muzyk solowy oraz z różnymi zespołami. Współpracował m.in. z Samokhin Band, Łdz Trio, Teatrem Wielkim i Arlekin. Jest zaangażowany w działalność Zespołu Pieśni i Tańca Ziemi Kutnowskiej, wykonuje muzykę żydowską z Nigun Trio. Komponuje ścieżki dźwiękowe do gier komputerowych i tworzy podkłady na potrzeby m.in. portalu iSing.
Ukończył I i II stopień szkoły muzycznej na klarnecie oraz fortepianie. Pierwszy z tych instrumentów kontynuował też na łódzkiej Akademii Muzycznej. Co roku, bierze udział w Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych w Chodzieży w klasie fortepianu i saksofonu.
Jego idole muzyczni to Joe Sample, Herbie Hancook, Leszek Możdżer, John Coltrane, Charlie Parker, Joshua Redman, Acker Bilk, Benny Goodman i Michał Urbaniak.
Uczy od ponad dziesięciu lat. W swojej pracy lubi ciągłe wyzwania i możliwość przekazywania wiedzy, której często w tradycyjnej szkole muzycznej nie można przekazać, ze względu na ograniczający program nauczania. Wymaga zaangażowania i regularnej pracy, a wtedy sam angażuje się na 200 procent. Poza nauczaniem instrumentów chętnie zajmuje się kształceniem słuchu, prowadzi zespoły i realizuje nagrania.
Zajęcia z Krzysztofem odbywają się przy ul. Wólczańskiej 55/59 w Łodzi

Krzysztof Śliwiński
pianino, saksofon, klarnet

Damian Hyra
Gitara
Damian Hyra to nie tylko gitarzysta jazzowy, ale też lider zespołu, kompozytor, wokalista i autor tekstów. Studiował gitarę jazzową na wydziale jazzu Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w specjalności gitary jazzowej, którą ukończył w klasie dr. Artura Lesickiego.
W 2020 roku został laureatem programu „Jazzowy Debiut Fonograficzny”, dzięki któremu zaistniał na polskiej scenie jazzowej. Z zespołem „Damian Hyra Quartet” zrealizował autorski album „Z oddali”. Grupa zagrała liczne koncerty promujące płytę na najważniejszych festiwalach jazzowych w kraju tj. Warsaw Summer Jazz Days, Festiwal Jazz Jantar, Jazz nad Odrą, Blue Note Poznań Competition, Jazz Krokus Festival. Obecnie pracuje nad kolejnym autorskim programem.
Inspirują go różni wykonawcy, m.in. Prince, Herbie Hancock, John Scofield, Tomasz Stańko, Pat Metheny, Ralph Towner, Marek Grechuta, czy Krzysztof Komeda. Z jego wiedzy i doświadczenia skorzystają zarówno zaawansowani gitarzyści, jak i zupełnie początkujące osoby.
Basia ze sceną muzyczną jest związana od dziecka. Od najmłodszych lat występowała na ogólnopolskich oraz lokalnych festiwalach muzycznych. Ukończyła pierwszy stopień szkoły muzycznej w klasie fletu, jednak pod koniec II klasy liceum doszła do wniosku, że jej największą pasją jest śpiew. W klasie maturalnej przeniosła się na wydział śpiewu klasycznego, zaczynając od zera, aby choć odrobinę doświadczyć nauki emisji głosu. W duszy jednak grały jej innego rodzaju brzmienia. Na studia postanowiła aplikować na wydział Jazzu oraz Muzyki Estradowej Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, na którym w 2023 r ukończyła specjalizację wokalistyki jazzowej na studiach magisterskich.
Nie wszystko przychodziło jej łatwo. Przez kilka lat zmagała się z problemami związanymi z niezdrową emisją głosu. Dopiero podczas współpracy ze świadomymi pedagogami oraz samodyscyplinie zaczęła doświadczać komfortu i wygody w śpiewie. Właśnie to doświadczenie sprawia, że może być dziś uważnym i empatycznym nauczycielem, który rozumie problemy swoich podopiecznych i umie ich właściwie pokierować. Przekazywanie umiejętności i patrzenie na progres oraz rozwijający się proces rozumienia pracy nad głosem u innych są dla niej bardzo inspirujące i satysfakcjonujące.
Miała zaszczyt występować na scenach Filharmonii koszalińskiej oraz pomorskiej. Udało jej się również uczestniczyć w projektach muzycznych wraz z m.in. Grażyną Łobaszewską i Danutą Błażejczyk. W 2023 r. po raz pierwszy zaśpiewała swój autorski utwór na FPA „Cała Jaskrawość” w toruńskich Jordankach. Aktualnie pracuje nad autorskim materiałem oraz doskonali swój warsztat wokalny i trenerski pod okiem doświadczonych nauczycieli.

Basia Wagner
śpiew